Broccolipizza / Broccoli pizza

Jeg har ikke været så aktiv med at dele opskrifter med jer. Men nu er jeg klar igen. Jeg er flyttet tilbage til danmark og Mexico-eventyret er desværre slut. Men at være hjemme i danmark igen er nu ikke så dårligt. Jeg kan få de vare i butikkerne jeg er vant til, jeg behøver ikke slå dem op på spansk, og jeg har alle mine køkkenting. Det sidste lyder dumt, men det er nu rart at have en masse køkkenting, når man nu som jeg, godt kan lide at lave mad. I dag vil jeg dele opskriften på en lækker broccolipizza. Den er perfekt til madpakken eller aftensmaden – ja, den er bare perfekt til alt hvis du spørger mig 🙂

INGREDIENSER:

  • 300g broccoli
  • 2 æg
  • salt og peber

FYLD:

  • 70g tomatpure
  • 125g mozzerella
  • oregano
  • serano skinke

FREMGANGSMÅDE:

  • Blend blomkål fint og bland dem med æg, salt og peber
  • Hæld blandingen i en form. Jeg brugte en rektangulær tærteform med løs bund. Det gjorde at pizzaen var nem at få ud af formen bagefter.
  • For bag bunden i 20 min ved 200 grader
  • Herefter smører du tomatpureen på bunden samt mozzerellaen der er skået i skriver. Top med oregano.
  • Bag igen i ca. 10 min til mozzerellaen er smelten
  • Nu putter du serano på og pizzaen kan serveres

img_2862ENGLISH

I have not been so active in sharing recipes with you. But now I’m ready again. I have moved back to Denmark and my Mexico-adventure is unfortunately over. But being at home in Denmark again is not so bad. I can get the goods in the shops that I’m used to, I do not have to look them up in Spanish, and I have all my kitchen stuff. The last sounds stupid, but it is nice to have a lot of kitchen stuff, when you love to cook as much as I. Today I will share with you a recipe for a delicious broccoli pizza. It’s perfect for your lunch or dinner – well, it’s just perfect for everything if you ask me 🙂
INGREDIENTS:

  • 300g broccoli
  • 2 eggs
  • salt and pepper

FILL:

  • 70g tomato puree
  • 125g mozzerella
  • oregano
  • Serano ham

PROCEDURE:

  • Blend cauliflower fine and mix it with eggs, salt and pepper
  • Pour the mixture into a mold. I used a rectangular cake tin with a loose bottom. It made the pizza easy to get out of the mold afterwards.
  • Pre-cook the pizza bottom for 20 minutes at 200 degrees
  • Now you put the tomato purée at the bottom and the mozzarella, that is sliced. Top with oregano
  • Bake again for about 10 minutes or until the mozzarella is melted
  • Now put serrano on the pizza and serve

img_2858

Leave a Reply

