Æble chips med kanel / Apple chips with cinnamon

aeblechips-med-kanel

Jeg har prøvet at lave forskellige sunde chips igennem længere tid og jeg må indrømme at æblechips er mine favoritter. De er så simple at lave og bliver dejlig sprøde. Til de almindelige æblechips bruger jeg kun 1 ingrediens, nemlig æbler 🙂 Nu det er jul, deler jeg en juleversion hvor jeg har tilføjet kanel til mine chips.

Ingredienser:

2 æbler
1 spsk kanel

Fremgangsmåde:

  • Skær æblerne ud i tynde skiver – brug evt. et mandolinjern
  • Lig dem på en bageplade og drys kanel over
  • Tør dem i ovnen i ca.1 time ved 175 grader eller indtil de er sprøde. Hold øje med dem, så de mindste stykker æble ikke bliver brune – for så kan de godt smage lidt brændte.

aeblechips-med-kanel2

ENGLISH

I’ve tried to make different kinds of chips for a long time and I must admit that apple chips are my favorites. They are so simple to make and they gets crispy. For the normal apple chips, I use only one ingredient, apples 🙂 Because it’s Christmas I would like to share a Christmas version where I added cinnamon to my chips.

Ingredients:

2 apples
1 tablespoon cinnamon

Procedure:

  • Cut the apples into thin slices – use if necessary a mandolin iron
  • Put the appels on a baking sheet and sprinkle cinnamon over them
  • Dry them in the oven for about 1 hour at 175 degrees or until crisp. Keep an eye on them so that the smallest pieces of apple does not turn brown – as they may taste a little burnt.
Leave a Reply

