Æggepandekage med fyld / Egg pancake with fillings

Jeg er taget på Roadtrip med kæresten rundt på Yucatan halvøen i Mexico. De første par dage har vi brugt i Merida hvor vi har spist lækker italiensk mad, set pyramider, optog og bare nydt den mexicanske kultur. I dag venter et nyt eventyr, men først et “par kilometer” på landevejene hvilket også betyder hurtig frokost i bilen. Ja, jeg må indrømme at vores frokost ikke altid er så spændende på denne tur, så det bliver gerne til lette løsninger. I dag er fx blot spegepølse, ost og det groveste brød vi kunne finde. Det er fint nok engang imellem, men jeg kunne nu også godt spise en æggepandekage med salat og kylling. Dog ikke noget jeg tror jeg lige finder i en madbod her på Yucatan 😦 Men, men må klare mig med det andet og så deler jeg blot min måde at lave æggepandekager på. Let og enkle.

INGREDIENSER:

Æggepandekage:
1 æg
1 æggehvide

Stegt kylling og salat. På billederne har jeg fyldt min æggepandekage med stegt kylling, grønkål, avokado og friske figner. Men du kan fylde dem med lige hvad du har lyst til.

FREMGANGSMÅDE:

  • Pisk æg og æggehvide sammen og steg på panden med til kokosolie
  • Rul herefter pandekagen sammen med dit ønskede fyld.

Æggewrap med kylling og kål4.jpg

ENGLISH

I am on a Road Trip with my boyfriend around the Yucatan half island in Mexico. We have spend the first few days in Merida where we have eaten delicious Italian food, seen the pyramids, a parade and just enjoyed the Mexican culture. Today await a new adventure, but first we need to drive “a few” kilometers on the road which also means quick lunch in the car. Yes, I have to admit that our lunch is not always that exciting on this trip. It’s what’s easiest. Today, for example, our lunch is just salami, cheese and the darkest bread we could find. That’s fine sometimes but I could really eat an egg pancake with salad and chicken. However, I don’t think it’s something that I can find in a food stall here on the Yucatan 😦 Well, well I have to manage with the easy meal and instead I will share my way of making egg pancakes. Simple and easy.

INGREDIENTS:

Egg pancake:
1 egg
1 egg white

And some fried chicken and salad. In the pictures I have filled my egg pancake with fried chicken, kale, avocado and fresh figs. However, you can fill them with whatever you want.

PROCEDURE

  • Beat the egg and egg white together and fry on a pan with some coconut oil
  • Then roll the pancake with your desired fillings.

aeggewrap-med-kylling-og-ka%cc%8al3

Leave a Reply

