Chokogrød / Chocolate porridge

chokogrod4

Jeg har nogle gange lagt et par billeder op af min morgenmad, som bestod af Chokogrød, på Instagram. Der er flere af jer der har liket og spurgt ind til hvordan jeg har lavet den. Det er virkelig nemt, så jeg tænker jeg vil dele den med jer her også.

Hvis man er vild med havregrød, er man også vild med chokogrød, og er man ikke så vild med havregrød, kan chokogrøden måske hjælpe dig til at skifte mening. Ligegyldig hvad, så er jeg vild med den.

Da jeg var mindre fik min søster og jeg altid havregrød hos min mormor og morfar. Alle de andre børnebørn fik tvebakker med mælk, men min søster og jeg ville hellere have havregrød. Så siden barnsben har jeg altid været vil med havregrød og nu er den blot blevet forbedret til en chokogrød. Her kommer opskriften….

INGREDIENSER: (1 person)

1 dl havregryn
2,4 dl vand
Lidt salt
1 spsk kakao pulver
1 spsk sukrin
Frugt til topping. Fx. jordbær. (Den kan også spises uden)

FREMGANGSMÅDE:

  • Kom vand og havregryn i en gryde og lad koge i 1 -2 minutter under omrøring
  • Smag til med til salt og bland kakao og sukrin i grøden
  • Chokogrøden er nu klar til servering med frisk frugt eller blot som den er

chokogrod2chokogrod1ENGLISH

I have sometimes put a few pictures of my breakfast, which consisted og chocolate porridge, up on Instagram. There are several of you who have liket and asked for the recipe. It’s really easy, so I think I’ll share it with you here.

If you love oatmeal, you are also gonna be crazy about chocolate porridge.  And if your not that crazy about oatmeal, perhaps chocolate porridge may help you change your mind. No matter what, I’m crazy about it.

When I was younger, my sister and I always had oatmeal for breakfast while we stayed at my grandmother and grandfather. All the other grandchildren got rusks with milk, but my sister and I would rather have oatmeal. So since childhood I have always been crazy about oatmeal and now it’s just been improved to a chocolate porridge. Here comes the recipe ….

INGREDIENTS: (1 person)

1 cup oatmeal
2.4 cups water
Pinch of salt
1 tablespoon cocoa powder
1 tablespoon sukrin
Fruit for topping. For example strawberries. (It can also be eaten as it is)

PROCEDURE:

  • Put water and oatmeal in a pot and let it cook for 1 -2 minutes, remember ti stir all the time.
  • Season with salt and then mix cocoa powder and sukrin into porridge
  • Now the chocolate porridge is ready to be served with fresh fruit or just as it is

 

chokogrod3

Leave a Reply

