Marcipanfyldte chokolader / Marzipan-filled chocolates

marcipanfyldte-chokolader1

Jeg må indrømme noget. JEG ELSKER CHOKOLADE.. Og nu julen er på vej, er jeg rigtig begyndt at lave små lækre søde sager med chokolade. Tidligere har jeg lavet marcipan efter Madbandittens opskrift og det er også den jeg bruger her som fyldt i mine chokolader. Jeg har lavet dem før, men denne gang har jeg blot fået anskaffet mig en silikoneform så de små søde lækkerier tager sig bedre ud. 🙂

Det skal du bruge:

Hjemmelavet marcipan, se opskrift her
70% chokolade (eller stærkere)
Silikoneform (Jeg brugte små hjerteforme)

Sådan gør du:

  • Lav marcipanen
  • Smelt chokoladen og fyld lidt i bunden af silikoneformen
  • Herefter putter du lidt marcipan i og fylder chokolade i så den fylder resten af formen ud

Jeg har ikke nogle mængder på, da alt afhænger af hvilken størrelse silikoneform du bruger.

Det er let og så smager chokolade og marcipan jo altid godt sammen.

ENGLISH

I have to admit something. I LOVE CHOCOLATE .. And now Christmas is coming, I started to make small delicious sweets with chocolate. Earlier I made marzipan after Madbandittens recipe and it is also the one I use here as filled in my chocolates. I have made them before, but this time I have bought a silicone form so the small sweets looks better and more delicious. 🙂

What you need:

Homemade marzipan, see recipe here
70% chocolate (or stronger)
Silicone Form (I used some shaped as small hearts)

How to do it:

  • Make the marzipan
  • Melt the chocolate and fill a little in the bottom of the silicone mold
  • Then you put a little marzipan in it and fill out the rest with chocolate.

I haven’t put any quantities on, because everything depends on the size of your silicone form that you use.

It’s easy to make and chocolate and marzipan always taste well together.

marcipanfyldte-chokolader2

Leave a Reply

